Friday, October 19, 2012

"Jag älskar min lilla tjejhammare! Den är så söt och snygg och praktisk"


Undrar hur mycket prylar det finns som är riktade till ett specifikt kön utan det finns en anledning till det. Här är exempel:

Tjejpennan
Anpassade för kvinnors händer. Det är viktigt. På riktigt. 

Chickbeer
För att det är viktigt att alla som egentligen vill dricka öl ska få göra det. 

Philips SatinPerfect Epilator
För att det är svårt att hitta en riktigt bra produkt för att få bort håren på benen. 

Tjejhammare
Det är viktigt att färger och mönster är anpassade för att passa användaren. 

Antirynkkräm för män
Varför då?

Dagens tips: Blanda öl med cider eller äppeldricka så får du en tjejöl! 

Jag har haft en paus från bloggen ett tag för att jag funderat mycket på den utställning jag ska producera som kommer äga rum på Internet och eventuellt på en plats i verkliga livet. Nu ska jag fortsätta mecka med den och kommer kanske inte vara så aktiv här. Jag inspireras dock av mycket jag hör och ser så det dyker kanske upp mer reflektioner så småningom. 

No comments:

Post a Comment