Wednesday, September 19, 2012

"I samhället är det chips som gäller"


"Jag går på stan och vad ser jag?
Jo en massa medelsvensson,
som äter chips i gillestugan.
Typiskt vårat samhälle." /Doktor Kosmos


Jag planerar en tipspromenad. Den kommer nog ha premiär den 29:e augusti. Den som deltar får en present.  Nu håller jag på att förbereda frågor. De handlar om genus. Jag är arg på massa saker men den senaste tiden är det mest synen på detta som gjort mig arg. Så hela mitt projekt kommer nog beröra genus och inget att annat. Jag tror att det är bra att fokusera på en sak. Jämställdhet mellan könen är ju brutalt viktigt och om det skulle uppnås skulle nog andra orättvisor minska. 

Angående frågorna till min tipspromenad så har de skapats utifrån bilder av manligt och kvinnligt som jag har. Då menar jag bilder som skapats av media och andra makthavare. Troligtvis är dessa bilder skapade av män. 

Manligt
Bilar 
Hårig hud
Skägg
Kort hår
Snabba bilar
Svart eller grå rakhyvlar som heter typ Ultra Turbomax 760
Blått
Krom

Kvinnligt
Rosa rakhyvlar
Kal hud
Speciella deodoranter för rakade armhålor
Slät, mjuk hy
Smink
Plockade ögonbryn
Klackskor
Spetstrosor



No comments:

Post a Comment